Svar: Storebror og lillesøster i samme dagpleje
10. april 2010
Alder:
2 år
Kære A.
Hvis I har mulighed for at have begge børn samme sted i en 4-5 måneders periode, så synes jeg bestemt at I skal gøre det.
Mikkel vil være stolt over at kunne vise Emilie dagplejen, hjælpe hende med at finde sig til rette og 'kunne være den store der viser vejen'. Emilie vil være langt mere tryg ved stedet, fordi han er der og det vil gøre indkøringen af hende meget nemmere.
Når storebror skal i børnehave, så vil hun være kørt rigtig godt ind og det vil derfor være lettere for hende at skulle klare det hele på egen hånd. Storebror vil måske kunne finde styrken i at han nu er så stor at han skal i børnehave - de små som lillesøster går i dagpleje .. og samtidig vil han jo ikke skulle slippe dagplejen helt, det vil være naturligt at han kommer på besøg og hilser og siger hej, når han er med til at hente lillesøster.
Han vil hurtigt opleve det at være i børnehaven som meget sjovere og mere spændende, der er langt flere udfordringer, lege muligheder osv. og derfor tror jeg ikke at han på sigt vil savne dagplejen :)
Jeg synes det er en god idé, det er hele sommeren de skal være der, det må være dejligt for dem begge - og naturligvis også praktisk for jer :)
Håber du kan bruge dette videre - rigtig meget held og lykke med dem begge :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske