Svar: Skemad og mælkemængde
22. juni 2004
Alder:
6 mdr.
Hej
Et eller andet sted må du stole på at Anne selv er i stand til at regulere sit behov. Når du tilbyder 150 ml og hun kun tager 100 ml, så må det være sådan.
Du kan dog forsøge at øge hende lidt i grød/mos, således at hun tilbydes dette 3 gange dagligt i stedet for 2 og så se om du ikke kan bibeholde samme erstatningsmængde.
Den færdigkøbte grød indeholder af sig selv modermælkserstatningspulver og når det blandes med vand, så får hun automatisk erstatning den vej. Det vil sige at hvis hun får 1 dl/100ml grød/mos, så tæller dette også med i regnskabet.
Du kan også købe grød, hvor du opvarmer en vis mængde mælk og så kommer pulveret i efterfølgende. På den måde kan du måske mere danne dig et overblik over, hvor meget mælk hun får.
Hendes lidt faste afføring tyder på at hun godt kunne bruge lidt mere væske, men hvis hun trives og ikke har mavesmerter og hun har afføring dagligt, så er det jo også begrænset hvor meget du kan presse hende til. Da du fortsat ammer er det jo også svært at vide hvor meget hun reelt får her.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske