Svar: 2 til 1 lur?
12. april 2010
Alder:
13 mdr.
Hej med dig
Det er rigtig dejligt at høre, at I har fået lov til at sove lidt længere om morgenen og at I har kunne bruge mine tidligere råd :)
Det er, som du skriver, lige nu en lidt svær fase I er i. Det er altid svært, når børn skal skære ned i deres lure. Det var svært at gå fra 3 til kun 2 lure, det er svært at gå fra 2 til kun 1 lur og det er svært i den periode, hvor barnet begynder at springe middagsluren helt over.
Derfor er I også nødt til at være lidt fleksible, så han nogle dage sover sine to lure og andre dage får lov til at nøjes med en. I er nødt til lige nu at flekse efter hans behov, så de dage, hvor han er stået lidt tidligere op og tydeligt har brug for luren om formiddagen, ja så får han den lur og de dage, hvor han tydeligvis ikke er træt nok til at blive puttet, ja så får han en lidt længere middagslur i stedet for :)
De fleste børn vil på et tidspunkt mellem 12-18 måneder begynder at kunne nøjes med kun en lur dagligt, så det lyder helt rigtigt at det er nu I fornemmer at der sker en ændring :)
Rigtig meget held og lykke, fortsat god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske