Svar: Afsted uden børn ?
22. juni 2004
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kære Bitten
Et barn på 2,5 år vil ikke kunne forholde sig til at du kommer igen på søndag. For ham kan det lige så godt være søndag om to timer som om 4 dage.
Hvorvidt dine børn kan blive passet ude afhænger af hvor godt de er knyttet til deres bedsteforældre. Om de er trygge ved dem og om de vil kunne falde i søvn hos dem i ro og mag.
Man kan sige at I lige netop jeres situation er det en fordel at der også er en storebror, for så vil den lille ikke føle sig forladt i samme grad. Der vil dog altid kunne komme en reaktion, når du kommer hjem, hvor den lille vil kunne finde på at 'afvise' dig, når I ses igen og det skal du naturligvis være forberedt på.
Det er altid en god idé at lave et lille fotoalbum med billeder af jeres lille familie, som den 2,5 årige kan se på og derved mere eller mindre være bevidst om at I stadig er der et sted.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske