Brev:
Søvn og mad - 18 mdr.
15. april 2010
Alder:
18 mdr.
Søvn og mad - 18 mdr.
Hej Helen,
Vi har lidt problemer hjemme hos os. Vi har en datter på 18 måneder, Sine, og en lille dreng på 4 måneder, Felix.
Sine har nu i over 1 måned været vågen om natten, nogle gange vågner hun kl 23 andre gange kl 2 og vil bare ikke sove igen. Hun er så vågen mellem 11/2 og 3 timer før hun endelig sover igen. De første mange gange græd hun, men nu ligger hun bare og snakker og synger og leger.
Vi har aldrig taget hende op af sengen, aldrig tændt lyset, og der er kun sutter i hendes seng. Hvis hun har grædt har min mand været inde og lægge hende ned, nogle gange har hun skreget så voldsomt, at jeg er blevet nødt til at gå derind og lægge hende ned. Vi har tænkt at det var tænder, men nu er alle tænder brudt igennem, vi har tænkt det var mellemøre betændelse, men nu har hun dræn, hun har ingen undskyldning længere.
Hvad skal vi gøre?
Min søn har så et andet søvn problem. Han har været indlagt med RS da han var 2 måneder, og efter det er han i stigende grad blevet mere og mere morsyg, når han sover om natten. Han vil kun sove på mig eller i vores seng. Jeg ammer ikke, da det gik i stykker under indlæggelsen og siden påske har han kun fået flaske. Vi har prøvet at få ham til at falde i søvn af sig selv, men enten vågner han efter 1/2 time, hvor jeg så prøver at lægge ham igen, eller også skriger han så hele natten for at komme op til mig.
Hvad er der "galt" med ham? Og hvordan skal vi hjælpe ham videre?
Felix er derudover heller ikke interesseret i at spise grød, har du nogle tips til hvordan vi kan gøre ham interesseret?
Han sidder med til alle måltider og ser hvordan vi andre gør det.
Håber du kan hjælpe, for vi er alle i søvnunderskud;-)
Venlig hilsen
Pernille