Brev:
Hjælp til dagsrytme med mad
16. april 2010
Alder:
4 mdr.
Hjælp til dagsrytme med mad
Hej Helen
Min datter er 4 mdr (ca. 8 kg) og nogle dage og vi er så småt begyndt på grød.
Jeg begyndte at tilbyde hende smagsprøver af hjemmelavet risgrød én gang om dagen ved frokosttid og det var hun meget glad for. Ved siden af får hun vand fra kop.
Efter en uge med risgrød gav jeg hendes majsgrød og det er hun helt vild med. Hun har også smagt pære og æblemos, både rent og i grøden og hun har ikke noget problem med de forskellige smage, det hele ryger direkte ned!
Efter en uge med smagsprøver fik hun lidt mere solide måltider, dvs. 7-10 små skefulde. Jeg har altid afsluttet med en flaske MME (hun bliver ikke ammet) og selv ladet hende styre hvor meget hun ville spise fra flasken.
Men nu er jeg i tvivl om hvordan 'hverdagen' skal se ud? Hvor meget grød skal hun have? Til hun selv siger stop? Skal jeg blive ved med at tilbyde hende flasken efter grød?
Som det ser ud nu:
kl. 7: Står op
Kl. 7-8: Flaske MME 230 ml.
kl. 9: sover én time
kl. 11-12: Frokost: Majsgrød og flaske MME
kl. 12: sover én time
kl. 15-16: MME 230 ml
kl. 14: sover 2 timer
kl. 19: Aftensmad: Majsgrød og flaske MME
kl. 20: Bliver puttet
Kl. 1: MME 230 ml, spiser altid op
Kl. 5-6: 230 Ml. spiser altid op
Noget andet er hendes fodled, det virker sådan lidt løst i anklen da det ofte 'klikker' når vi løfter i det. Tror du det skal undersøges ved læge? Hun virker ikke til at have ondt.
På forhånd tak!!