Brev:
Bruger mor som sut om natten
16. april 2010
Alder:
7 mdr.
Bruger mor som sut om natten
Hej Helen.
Så har jeg lige et spørgsmål igen.
Denne gang ang min yngste datter Clara på 7 mdr.
Vores udfordring derhjemme består i at Clara fortsat kun kan falde i søvn ved brystet, dette er i sig selv ikke det største problem, men det at hun derimod bruger mig som "sut" hele natten igennem.
Jeg giver hende nærmest brystet i søvne men mit bud på de antal gange hun vågner og søger er ca 7-10 gange pr nat. Dette er ved at være lidt hårdt, da det går meget udover min nattesøvn. Jeg har svært ved at finde ud af hvor når hun spiser og hvornår hun bare har brug for trygheden. Vi har prøvet at min kæreste tager hendes over under hans dyne, men her ligger hun også og søger og sutter lidt i hans t-shirt :) Clara bruger desværre ikke sut, så vi har ikke mulighed for at tilbyde hende andet end brystet selvom jeg godt ved at dette ikke er løsningen, når hun ikke er sulten.
I henhold til dette problem skal også nævnes at hun spiser så meget om natten at hun max tager 3-5 skefulde havregrød om morgenen selvom jeg venter med at give det til kl 7.30. og vi står op kl 6.00.
I øjeblikket ser vores dag sådan ud, hvis det er relevant.
kl 6.00 vågner Clara.
kl 7.30 morgenmad, havregrød 3-5 skefulde.
kl 8.30 puttes til formiddagslur, bliver ikke ammet inden da hun ikke vil.
11.30 grød
14.00 eftermiddagslur, ammes igen ikke da hun ikke vil, selvom forsøgt.
16.00 yoghurt med frugt
18.00 kartofler med grønt + kød.
20.00 ammes i søvn.
22.00 ammes.
fra kl 22.00 til 6.00 vågner mellem 7-10 gange.
Jeg prøver at fylde så meget på hende i løbet af dagen for at sikre den bedst mulige søvn, men hun lukker simpelthen munden eller afviser brystet, hvis jeg prøver for meget :)
Efter denne lange smørre må jeg heller lige sige hvad jeg egentligt gerne vil have hjælp til.
Hvordan hjælper jeg Clara til at kunne sove uden brystet i munden? Skal far tage over og hvor mange gange skal hun tilbydes det om natten så jeg samtidig sikre at hun spiser om dagen?
Håber ikke det var alt for rodet og alt for meget informationen, jeg ville bare lige prøve at give et indtryk af vores nat og dag, håber du kan hjælpe os til bedre vaner og rutiner så hele familen kan sove lidt bedre.
Mange hilsner
Stinna og Clara :)