Svar: Kold mme og spise mængde
23. juni 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Anni
Sålænge din datter ikke er ældre end hun er bør du fortsat varme mælken til hende. Fra 6 mdr´s alderen kan hun få små slurke sødmælk af en kop og dermed også 'kolde' brikker med modermælkserstatning af en kop. Men den mælk hun får i flaske bør fortsat varmes.
Det er rigtigt at hun umiddelbart ligger lige i underkanten at sit behov, hvad angår mælkemængde. Hvordan er hendes bleer? Et tegn på at hun får tilstrækkelig væske er jo at hun tisser godt. Hvis hun tisser og vokser som hun skal, så må du gå ud fra at hun tager hvad hun behøver.
Hun er ikke så gammel, men måske kan du godt forsøge med lidt grød eller mos om aftenen også. Den mælkemængde der er i grød/mos skal tælles med i beregningen af hendes væskeindtag.
Hvis du er i tvivl, så synes jeg at du skal kontakte din sundhedsplejerske.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske