Brev:
Manglende lyst til skemad
16. april 2010
Alder:
6 mdr.
Manglende lyst til skemad
Hej Helen
Min datter er 6½ måned og vi har været i gang med skemad i 1 måned.
Hun var ved fødslen 3100 g og 53 cm - i dag ca. 6800 g 0g 72 cm.
Hun vægtøger ikke synderligt, således 500-600 g siden slutningen af januar. Både sp og læge siger, at hun er alt for tynd og at jeg skal give hende noget mad, hvilket jeg selvfølgelig også prøver på - bare svært når den lille ikke er det mindste interesseret.
Hun spiser som følger:
kl. 6 ammes
kl. 8 grød (max ½ dl) + vand og efterammes, da hun ikke så god til koppen).
kl. 9.30 ammes
kl. 12 grød/grøntsagsmos med kød eller fisk. Spiser ca. 15 tsk.fulde) + vand og efterammes.
kl. 14 flaske (efter sp's anbefaling), spiser ca. 80-90 ml.
kl. 17 ammes
kl. 18.30 grøntsagsmos med kød/fisk, spiser ca. 15 tsk.fulde + vand.
kl. 20 Vælling, spiser ca. 130 ml.
kl. 02 ammes
Det er jo ikke fordi hun spiser specielt meget, hverken skemad eller flaske. Jeg tænker, at sådan er hun bare.
Jeg var selv en lille én - 8 kg ved 1 års alderen og 15 kg ved 5 års alderen. Efter min mors udsagn levede jeg af luft og drak vand til :-)
Hvad kan jeg gøre anderledes?? Ammer jeg for meget?? Sp siger, at jeg skal skifte amningen ud med flaske, hvad er din holdning til det??
Venlig hilsen
Nina