Brev:
Vågner og vil have bryst
17. april 2010
Alder:
6 mdr.
Vågner og vil have bryst
Hej Helen.
Så skriver jeg igen og det vil jeg nok gøre mange gange endnu..
Som jeg tidligere har skrevet så har jeg en søn der ikke sover for godt. Nu vil jeg lige beskrive det nærmere.
Min søn kommer i seng når han vise tegn på træthed (gnider øjne). Så ammer jeg ham og synger godnat sang. Så kommer han over i sin seng og så bliver jeg derinde og sidder ved siden af ham. Holder en hånd på dynen for at berolige ham. Han synes først det er hyggeligt og ligger og smiler/griner og snakker lidt. Når han så finder ud af, at han ikke skal op igen begynder han at klynke. Så længe det er brok og klynk lader jeg ham ligge og prøver at dysse ham ned med ord som "ssh - du skal sove - go'nat". 98% af tilfældene begynder hans klynken dog at tage til og til sidst er han rigtig ked af det.
Jeg plejer da at tage ham op og holde om ham. Når han så er rolig ligger jeg ham, men som regel begynder han igen. Til sidst ammer jeg ham igen og så plejer det at lykkes at få ham til at sove. Prøver altid at få ham til at over i hans seng så han registrerer det og ikke blir bange når han vågner.
Lige for tiden vågner han rigtig meget. 8-10 gange ihvert fald, ellers har det været 5-6 gange. Det er selvfølgelig også for meget. Ved ikke om det på nuværende tidspunkt er tigerspring.
Når han så vågner prøver jeg at få ham til at sove ved at tage ham op og hviske berogligende ord i hans øre, ligge ham på siden eller putte dynen om ham. Nogle gange virker det, men som regl er det ikke godt nok. Så må brystet frem. Jeg prøver bare at lade ham sutte lidt og så fjerne brystet. Tit blir han sur og begynder at skrige. Så får han det igen. Nogle gange skal der flere gange til for når jeg ligger ham i hans seng begynder han at græde. Da der ikke er meget overskud om natten, sker det til tider at han kommer over til mig i sengen. Så kan jeg sove i mens han spiser. Ved godt det ikke er holdbart, men er bare ved at være SÅ træt. Begynder efterhånden at blive lidt deprisiv pga. søvnmangel. Jeg får nemlig ikke sovet om dagen.
Jeg mener jo selv at han får nok af mad og mælk om dagen. Kan ihvert fald ikke få mere i ham.
Tror du det er en dårlig vane, som jeg skal bryde? Er det forkert at tage ham op? Synes jo ikke han skal ligge og græde.
Ved godt jeg er inde hos ham og at han ikke mangler noget, men derfor kalder han jo på mig alligevel. Men kan et barn på 6 mdr. godt være så bevidst om at hvis han græder, at så får han sin vilje?
Alle råd er velkomne :-)
Mange tak
Hilsen den trætte mor.