Brev:
Måltider om aftenen
17. april 2010
Alder:
1 mdr.
Måltider om aftenen
Hej Helen.
Så har jeg endnu et par spørgsmål til dig vedrørende måltiderne, Lukas er nu blevet 5 uger:-)
Om dagen fungerer det fint med at han får mad ca hver 3 time, nogle gange lidt før andre gange lidt senere. Men nogle aftener synes jeg at han vil spise hele tiden (han er flaskebarn), og har svært ved at falde til ro, andre dage går det meget nemmere.
Men er det okay at han de dage han har brug for det spiser med ca en halv til en hel times mellem rum og det står på i flere timer, idag startede det klokken 1700 ca og han faldt endelig i søvn klokken 22, med en lille kort powernap indimellen. Jeg fornemmer også han bliver overtræt, når der går så mange timer hvor han er vågen. Jeg prøver alt muligt, at holde ham hen med sutten, gå en tur med barnevognen, vugge ham, svøbe ham osv, men det virker virkelig som om han er sulten når jeg giver ham flasken, og til sidst falder han jo også i søvn og sover godt..
Jeg har jo tidligere læst at det er normalt de tanker op til natten, men forestillede mig nærmere at det var et enkelt måltid mere og ikke af flere omgange som her..
Jeg har tidligere haft problemer med at han fik for meget mad i løbet af dagen, og fik voldsomt ondt i maven. Lægen mente det var klassisk kollik, men det hjalp gevaldigt da jeg gik over til kun at give ham hver 3. time. Jeg er meget nervøs for at han igen får så ondt i maven, og synes jeg har svært ved at tyde ham, om det er sult eller noget andet han vil.
Noget andet der undrer mig er at han ved nogle måltider i løbet af dagen virkelig gylper rigtig meget, er det normalt? Det kan også komme længe efter et måltid, og af flere omgange, er det normalt? Og kort tid efter kan han så virke sulten igen. Jeg tror umiddelbart måske han forsluger sig lidt da han er meget ivrig under måltiderne, jeg prøver at bøvse ham af og holde lidt pauser undervejs.
Han har ca. haft afføring hver dag, men her til aften var hans afføring en stor hård knold, så nu er jeg nervøs for at han har fået forstoppelse, han får ellers HA nan 1, der skule være mildest ved maven. Jeg cykler også med hans ben og masserer maven lidt´, men vil det være en ide at jeg også gav ham lidt laktukose? eller kogt vand?
Det blev et langt brev, jeg håber det giver mening, de måltider volder mig godt nok lidt bekymringer, håber du kan afklare det lidt for mig:-)
Tak for en god brevkasse, den bliver brugt flittigt:-)
Hilsen Eva