Brev:
Overgangsmad - 4 mdr.
19. april 2010
Alder:
4 mdr.
Overgangsmad - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har lige behov for at høre om jeg er på rette vej mht. grød og om jeg bare er utålmodig…
Min pige er nu 4½ mdr. og stortrives – hun er super nem at lægge om dagen og aftenen og sover fint om natten og lidt forskelligt om dagen, og jeg har en fornemmelse af at mælken ikke mætter længe nok og jeg har masser af det :O)
Jeg begyndte med grød da hun blev 4 mdr. og startede med majsgrød i en lille uge og gik så over til risgrød og er nu i gang med risgrød med most banan. Hun er helt pjattet med at drikke vand af kop og det lykkedes mig at give hende lidt grød, idet jeg sætter glasset op til munden og ind kommer skeen. Jeg synes nu ikke rigtig hun vil tage så meget – åbner ikke rigtig munden.
Skal jeg bare stille og roligt give det tid og tilbyde noget nyt efter en lille uges tid? Kan jeg måske tilbyde det samme grød forfra – hun kan vel ikke huske eller hvad tænker du?
Du skrev i sidste mail, at hun skal ammes efter grød og det gør jeg også – og hun spiser med det samme. Det skal jeg vel stadig?
Dagen ser således ud:
Vågner kl. 6.00 – ammes hvis det er 2 timer eller mere siden hun sidst fik.
Ammes og puttes ca. kl. 7.30/8.00 – sover ½-1 time
Tilbydes lidt grød ca. kl. 8.30/9.00 – hun er nemlig ved at spise sin hånd – skal jeg forsøge strække den, så der går 2 timer efter hun er blevet ammet inden hun blev puttet kl. 8.00?
Ammes kl. 11 – sover ca. kl. 11.30 – sover fra 1½-3½ time
Ammes når hun vågner
Den sidste lur svinger meget, men hun ammes ca. 2 timer efter hun vågner fra middagsluren.
Ammes igen ca. kl. 17.30
Ammes ca. 19.30 og puttes til natten
Ammes ca. 2 gange om natten tidspunktet varierer meget.
Hun ammes ca. 9-10 gange i løbet af et døgn - er det for meget – hun virker bare sulten og jeg synes der er fin rytme over det.
Jeg vil gerne tilbyde flaske, men det er kun lykkedes en gang og det var ½ time efter amning – små 30 ml. og det var min veninde det lykkedes for. Har du et råd?
Glæder mig til at høre fra dig,
Med venlig hilsen
Sanne