Brev:
Trodsalderen? - 2 år, 11 mdr.
19. april 2010
Alder:
2 år, 11 mdr.
Trodsalderen? - 2 år, 11 mdr.
Hej Helen.
Nu fylder min datter snart 3 år og er som regel den sødeste og gladeste lille pige, men her den sidste måneds tid er hun begyndt at være meget humør-svingende. Hendes standard bemærkning er "nej nej nej" i en meget høj toneart og bryder grædende sammen pludseligt over ting, man slet ikke kan se hvad skulle være galt. Hun siger også tit ting som "gå med dig" og "jeg er da ligeglad".... og det kan godt gøre mig lidt ked af det når hun siger sådan til mig, men det skal jeg måske ikke lægge så meget i?? ;-)
Samtidig synes jeg også, at hun er blevet mere pylret, og da jeg har aftenvagter ind imellem oplever jeg også, at hun reagerer på det og i de dage er hun "umulig", pylret og sur på mig. Sådan har hun ikke reageret siden hun var noget mindre. Er det alderen, der er svær for hende nu? Trodsalderen måske?
Kan du måske give mig et par råd til at tackle det - jeg synes det kan være hårdt ;-)
Kærlig hilsen
R