Brev:
Vågen om natten - 12 mdr.
20. april 2010
Alder:
12 mdr.
Vågen om natten - 12 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lige været ude og købe din nye bog og glæder mig meget til at læse den.
Alligevel bliver jeg nødt til at spørge dig til råds - lidt mere personligt.
Vores datter er nu lidt over 1 år. Hun får godnatgrød og får stadig flaske inden hun skal sove.
Hun falder rigtig flot i søvn uden det store bøvl. Dog skal vi sidde ved hende og holde en hånd på hende til hun sover.
Hun vågner så et par gange i løbet af natten, hvilket jeg egentlig synes er okay. Jeg forlanger eller forventer ikke hun sover hele natten uden opvågning.
Vores problem ligger nu i, at hun efter et par korte opvågninger er begyndt at "vågne" mere - og det er som om hun bare ikke kan finde den nødvendige ro til at kunne falde i søvn igen. Hun vågner som regel kl 22 og kl 24 uden de store problemer, men midt på natten er hun så vågen i 1-2 timer, hvor hun ikke kan falde i søvn igen.
Man kan høre på hendes lyde, at hun virkelig forsøger at falde i søvn igen, siger mmuu mmuu mmuu som hun altid gøre lige inden hun falder i søvn, men så vågner hun igen og sådan står det på i et par timer.
Der er bare ingenting der hjælper, hverken sut, holde hånden på hende, sige shhhh. Når hun endelig falder i søvn sover hun ca. 4 timer videre.
Har spekuleret på om det er fordi hun sover for meget, men det synes jeg umiddelbart ikke. Hun sover ½-1 time om formiddagen og ca 2 til middag. Kommer i seng kl 19 og skal op kl 6.30. Selvom der her er 11½ time - ja så sover hun jo ikke alle de timer.
Er desperat for at finde en måde, så hun kan falde i søvn og sove videre enten selv eller bare med en smule hjælp fra os.
Håber du kan give nogle råd til, hvad vi kan gøre midt på natten. Det skal siges at hun ind imellem kommer i vores seng der midt på natten, men det gør egentlig ikke den store forskel. Det tager stadig lang tid for hende at falde i søvn.
Det blev en længere smøre, men håber du kan komme med nogle guldkorn som kan hjælpe os videre.
Hilsen
Jette