Brev:
Massive søvnproblemer - 9 mdr.
20. april 2010
Alder:
9 mdr.
Massive søvnproblemer - 9 mdr.
Hej Helen.
Så er datteren snart 9 mdr. og jeg sidder med en fornemmelse af at hun aldrig bliver et på nogen måder nemt barn :-(
Hvis det ikke er maden der volder problemer, så er det hendes enorme utilfredshed og brokkeri, eller årsagen til jeg nu henvender mig igen, massive søvnproblemer!
Jeg vil lige skitsere vores dag, så du får en fornemmelse af problemet
kl 6.30 vågner. Står op og bliver vasket og puslet
kl 7.30 morgenmad bestående at Müsligrød + vand
kl 9.30 tilbydes flaske men vil ikke altid have noget
kl 9.30-10.15 sover
kl 12 Frokost som kan bestå af fx rugbrødshapsere efterfulgt af frugtmos eller A38 som dessert. Det kan også være øllebrød med en banan most i eller nogle gange ris og grøntsager + vand
kl 13.30 tilbydes flaske men vil ikke altid have noget
kl 13.30 til 14.30 sover (Nægter af sove længere uanset om jeg forsøger at gå med barnevognen, rokke vognen eller køre en tur med hende)
kl 15 frugtmos med fuldkorn + vand
kl 17.00 Aftensmad kød og grøntsager + vand
kl 19 flaske
kl 19.30 godnat
Hun sover fint fra 19.30 til 22.00 og begynder så at græde så tårerne flyder hver halve time indtil kl 4.30 hvor der så er ro til kl 6.30
Vi forsøger først at trøste hende mens hun bliver liggende i sengen og får sin sut og et par beroligende hænder, ofte er hun svær at få til at falde til ro og hun begynder at græde så snart vi forlader værelset igen. Hun vil hverken have vand eller mælk så det er ikke sult eller tørst der nager hende. Hun lader ikke til at have ondt men falder helt til ro hvis man tager hende op (hun ser dog noget forvirret og søvnig ud). Ofte hjælper det når jeg til sidst tager hende med ud på puslebordet og skifter hende (selvom hun ikke trænger) og putter hende tilbage i seng igen.
Hvad stiller vi op. Jeg magter simpelthen ikke disse nætter og ville ønske jeg snart skulle aflevere hende i DP så jeg blev fri for hende i dagtimerne. Jeg er så TRÆT af hende at jeg sommetider ikke gider kigge på hende for der er ikke andet end brok og pyller og dårlig søvn konstant.
Hilsen en udbrændt mor