Brev:
Hvordan skal far putte?
20. april 2010
Alder:
8 mdr.
Hvordan skal far putte?
Hej Helen!
Du har tidligere hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret. Nu har jeg valgt at melde mig ud her, men blot fordi jeg føler jeg har styr på rollen som mor og ikke længere har så mange spørgsmål. Vil dog ikke afvise at jeg kunne melde mig ind igen og jeg vil helt klart anbefale dig til andre. Jeg ønsker dog din ekspertise til et sidste spørgsmål:
Hvordan kan min mand putte vores datter?
Hun er 8 1/2 md og jeg har puttet hende siden hun blev født. Fra hun var 6 mdr har hun sovet i egen seng og på eget værelse siden hun var 6 1/2 md. Jeg ammer hende inde på babyværelset og putter hende over i sengen når hun er næsten sovende. Hun når lige at registere at hun er kommet over i egen seng, så ligger hun og møffer lidt rundt og falder i søvn. Enkelte gange bliver jeg nød til at løfte hende op igen og enten amme igen eller synge en sang for hende. Hun bruger ikke sut.
Jeg kan ikke rigtig overskue hvordan min mand skal putte hende og kan heller ikke finde ud af hvornår det er tid til at han begynder på det. Når jeg skal begynde på arbejde igen skal jeg arbejde om aftenen og min mand skal til den tid kunne putte hende uden de store problemer. Men der er stadig 6 mdr til jeg skal på arbejde, så lige nu udskyder vi far-putningen, men vil dog gerne i gang. Jeg vil gerne have din hjælp til hvornår far skal på banen og hvordan?
Skal han efterligne min teknik eller skal han finde sin egen strategi? Skal jeg amme hende i stuen og så give hende i armene på ham eller hvoran skal vi gribe det an?
Jeg er meget imod at hun skal græde sig i søvn, så jeg er bange for at jeg bare tager over hvis det ikke lykkes for min mand rimelig hurtigt. Hvor mange dage kan vi forvente det vil tage for vores datter at acceptere at det er min mand der putter og er det så bedst at han fortsætter med at putte eller kan vi sagtens veksle mellem far-mor?
Ser frem til at læse dit svar. Du er altid så dejlig konkret i dine svar og det håber jeg også du vil være ved dette.
På forhånd tak for hjælpen.
Winnie.