Brev:
Aftenflaske stop og nyt putteritual
24. april 2010
Alder:
12 mdr.
Aftenflaske stop og nyt putteritual
Hej Helen,
Min sjove, viljefaste datter, som spiser godt og vokser fint, kravler og rejser op af alt, er nu fyldt et år.
Hun spiser fine måltider og får kun aftenflaske, ca. 200 ml., hvilket hun nu har gjort i 3-4 mdr.
Aftenritualet er: Aftensmad kl. ca. 18, derefter evt lidt leg. Så i bad, og nattøj på. Så får hun sin medicin (har astmatisk bronkitis).
Derefter sidder vi vi stolen på hendes værelse (vi er lige flyttet for 3 uger siden og hun er først nu ved at vænne sig til at sove i det nye værelse. Især den første uge var hård!) og hun får sin flaske. Bliver tit ked af det når den er slut, fordi hun jo hygger og putter sig med den, og nogengange er tæt på at falde i søvn. Men det går hurtigt over når vi rejser os op og går ud og børster tænder, hvilket hun synes er sjovt.
Til sidst står vi lige lidt ved sengen og hun sidder på armen med sin sut og putter. Evt snakker vi lige lidt inden hun bliver lagt i seng.
Oftest falder hun så selv i søvn. Det sker, at vi må ind en gang eller to og give hende sutten hvis hun er lidt urolig. Det kan også hænde at hun mangler sin sut en gang eller to i løbet af natten men ellers sover hun ca. 11 timer uden problemer.
Nu skal vi på ferie til Italien om en måned, og jeg ville helst undgå at tage flasken med derned pga besværet. Hvordan kan jeg bedst stoppe med aftenflasken? Skal jeg gøre den langsomt mindre, eller stoppe fra dag til dag? Skal hun have noget i stedet (skal helst være noget man også kan få i Italien! :-) hehe)?
Jeg er også bekymret for om hun så vil begynde at vågne og være sulten om natten.
Har du et godt forslag til hvad vi gør?
Med venlig hilsen
Stine