Svar: Jeg kan ikke tage på
23. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Pige N
Jeg kan forstå at du har talt med din læge omkring dit ønske om at tage på i vægt og jeg vil give din læge ret i at det er vigtigt at du spiser lidt med tit hele dagen. Sørg for at få en varieret og sund kost, også gerne en proteinrig kost, det er det bedste råd jeg kan give dig.
Derudover så vil jeg forelå dig at du begynder at dyrke en form for motion, hvor du får muskelmasse. Det kan være roning, svømning eller styrketræning, hvor du styrker musklerne bestemte steder i kroppen.
Muskler er med til at give en pæn facon og muskelmasse vejer også mere end fedtmasse.
Held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske