Brev:
Døgnrytme - 17 mdr.
26. april 2010
Alder:
17 mdr.
Døgnrytme - 17 mdr.
Hej Helen,
så er det vist igen tid til et spørgsmål angående døgnrytme. Generelt sover M rigtig godt, og har næsten altid gjort det, men på det sidste er der alligevel dukket et problem op: Han kan ikke falde i søvn om aftenen.
Han vågner typisk mellem 6 og 7 om morgenen, og så får han en middagslur klokken 12. Her kan han sove helt op til 4 time. Vi plejer at vække ham senest klokken 15, og en gang imellem vågner han også der af sig selv. Om aftenen kan han så til gengæld ikke falde i søvn... Vi plejer at begynde aftenritualerne klokken 20.00, men klokken er jo tit 21.00 før han sover, og på det sidste endda endnu senere.
Er det muligt at få ham til at falde i søvn lidt tidligere?
Vi har før han startede i vuggestue tit vækket han fra middagsluren, og synes egentlig det gjorde det lidt bedre, men de er desværre meget religiøse på det punkt, og helst ikke vil vække ham. Det er jo selvfølgelig også lettere for dem.
Har du nogle gode ideer?
For øvrigt har vi en ide om at han en gang imellem vågner klokken 6 ikke fordi han har sovet nok, men fordi han har brug for at komme af med noget afføring. Han fylder altid bleen kort efter han vågner, men det kan man vel ikke ændre noget ved?
Han spiser fint hele dagen.
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Birte