Brev:
Søvn eller mangel herpå
27. april 2010
Alder:
5 mdr.
Søvn eller mangel herpå
Hej Helen.
Jeg har en søn kornelius på 5 snart 6 mdr som er meget urolig om natten.... og det har stået på i 3 måneder, så jeg trænger virkelig til hjælp.
Vores aften ser sådan ud ca.. han får en flaske (han bliver ikk ammet) ca 150 ml kl 18.30-19 og kl 20 kommer han i seng og får i sengen ca 50 -100 ml (vi har ikk noget fast putte ritual) så kl 22 når vi går i seng får han 150 ml (hvis det er en urolig aften så har han sikkert fået 50-100 ml mellem kl 20 og 22) han er nem at få til at sove så der har vi ikk problemer.
Så kl 24 ca melder han sig og får 150-180 ml og igen kl 2 ca melder han sig og får 150 ml ca og igen kl 4-5 og får 150 ml ca.... han får alle de flasker imens han ligger i sengen da han vågner for meget op hvis jeg tager ham op.... jeg har prøvet at give ham sutten når han melder sig men så kan jeg gå tilbage efter 5 min igen....
kl 6-7 står vi op og der kan han ofte gå helt indtil hans formiddags lur omkring kl 9-10 før han får et ordentlig måltid på mere end 50 ml og det lyder på ca 150-180 ml.... han sover fint i løbet af dagen tager en formiddags lur på oftest 2 timer og en eftermiddags lur på 2 timer og nogle gange en ekster lur på en time.... vi har dog ikk rigtig nogen fast rytme så det er når han er træt han kommer ud og sove...
Han er begyndt på grød for en lille månede siden, så han får majsgrød med frugtmos kl 11-13 (det går bedre og bedre men erstatter ikk en flaske) og vi er nu begyndt at give ham kartoffelmos med ærter og gulerødder kl 17-18.30 ca og det erstatter heller ikk en flaske endnu...
Jeg har prøvet at give vælling inden natten men det har ingen effekt overhovedet....
Han er en glad og tilfreds dreng og smiler og har det godt.... skal dog lige siges at han er født 3 uger for tidligt...
jeg er bare ved at blive sindsyg fordi jeg aner ikk hvordan jeg skal få stoppet hans natte spiseri.. han spiser oftere om natten end om dagen og han burte jo godt kunne klare en nat uden mad... imellem måltiderne sover han godt og førhen kunne han godt sove 5 timer eller mere uden mad men nu de sidste 3 måneder er det bare blevet så slemt....
Jeg ville også gerne putte ham i seng inden kl 20 da jeg faktisk tror han allerede kunne være klar til at komme i seng kl 19 men hvis jeg gør det så bliver hele vores aften og nat endnu mere rodet også selvom han oftest den sidste time fra 19 -20 er meget pylret....
Det er egoistisk af mig at lade ham være vågen den time det ved jeg men jeg er efterhåneden så træt at jeg slet ikk kan overskue hvis jeg skulle op endnu flere gange....
åh håber du kan hjælpe mig og hvis du sys mit brev er rodet så skriv endelig og spørg....
Venlig hilsen
Sine