Svar: Vitaminer, når hun fylder 1 år?
29. april 2010
Alder:
11 mdr.
Kære Linda
Tusind tak for din dejlige ord om min nye bog! Tak, dejligt! :)
Hvis du har lidt jern og d-dråber tilbage så bruger du bare færdigt af det du har, indtil der ikke er mere. Herefter vil man normalt ikke behøve give barnet ekstra, hvis barnet i øvrigt spiser sundt og varieret og med udgangspunkt i familiens mad.
Men, mange børn begynder at spise mere selektivt netop i 1 års alderen, lysten til at putte i munden og smage bliver mindre, og barnets selvstændighed og egen vilje bliver mere og mere tydeligt - også ved middagsbordet :) Så derfor synes mange forældre at det er godt at give barnet lidt ekstra vitaminer og mineraler ved siden af maden.
Nogen vælger at bibeholde dråber og skifter evt. over til ACD-dråber i stedet, andre begynder at give en vitaminpille, - en multivitaminpille, som indeholder lidt af de fleste vitaminer og mineraler. Det kan være udmærket, der findes mange slags vitaminpiller til børn fra 1-10 år ... Det man skal være opmærksom på er, at de mindste børn ikke kan tygge vitaminpiller og derfor skal de knuses i starten eller knækkes i kvarte.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske