Brev:
Opmærksomhedskrævende dreng
24. juni 2004
Alder:
15 mdr.
Opmærksomhedskrævende dreng
Kære Helen
Vi har brug for lidt hjælp til en meget opmærksomhedskrævende ung mand på 15 mdr. Vi synes vores dage går med at være på hele tiden og høre på pylder fra hans side. Det er som om, han ikke kan finde ro til at være sig selv og hele tiden har brug for, at vi er der. Er det normalt for hans alder?
Det skal siges, at han i vuggestuen altid er glad, og når andre passer ham, så er der aldrig noget i vejen. Vi har forsøgt at ignorere ham indimellem, men det gør ikke situationen bedre. Han får ikke raserianfald, men er nem at trøste, hvis der er noget. Han spiser godt og sover godt og har selvfølgelig også gode dage.
Vi spekulerer på, om vi gør noget forkert eller om det bare er alderen og det at han ikke kan udtrykke sig, der gør sig gældende for hans noget anstrengende humør.
Tak for en god brevkasse og håber på et godt råd.
Hilsen en mor