Brev:
Vågner efter 30 minutter
3. maj 2010
Alder:
3 mdr.
Vågner efter 30 minutter
Hej Helen
Min søn Christian er 3½ måned, ammes fuldt, vokser og har det godt. Han sover godt om natten, fra ca 20-21 til ca 7 afbrudt af 1-2 amninger.
Om dagen når jeg lægger ham i barnevognen, vågner han konsekvent efter ca 30 minutter. Jeg kan så bruge den næste halve time - 3 kvarter på at rende frem og tilbage til barnevognen og trille ham for at han falder i søvn igen. Der går 2, 5, nogengange 10 minutter fra jeg er gået til han vågner og klynker igen. Hvis ikke jeg gør noget, vågner han helt.
Når jeg så endelig har fået skovlen under ham sover han 2 timer mere, hvilket tyder på, at han faktisk ER træt nok til at sove en god lur. Han vågner ikke rigtigt op, men det tyder jo på, at han ikke rigtigt kan finde ud af at skifte søvnfase.
Det har været sådan temmelig længe, vi har ventet på, at det skulle gå over af sig selv men det ser ikke rigtigt ud til at ske.
Har du nogle gåde råd til at hjælpe ham til selv at kunne sove videre, eller er der bare ikke noget at gøre? Det er måske også lidt af et luksusproblem!
Om aftenen putter jeg ham i liften, så sover han i løbet af 20 minutter til ½ time. Han grynter også lidt og bevæger sig efter ½ time, men det går over af sig selv.
Mange hilsner og tak for svaret.
Helle