Brev:
Vælling aften eller sen aften?
3. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Vælling aften eller sen aften?
Hej Helen,
Først tak for en god brevkasse. Har hidtil kigget med på sidelinien, men føler nu behov for lidt hjælp.
Vi har en dejlig og mild dreng, som bare har sovet det meste af et døgn, som helt spæd. Men er meget mere vågen nu. Hele dagen igennem er han nem og lige til. Får ske mad og flaske.
En typisk dag ser sådan ud:
6.30-7 vi står op
7-7.30 grød + vand
8-9 (9.30) formiddagslur (bliver tilbudt flaske)
9.30-10 lidt flaske (hvis han ikke ville have noget inden formiddagsluren)
11 grød + vand (evt. lidt frugtmos som dessert)
11.30-14 (14.30) middagslur, her er det meget forskelligt, hvor længe han sover.
14.30 får lidt frugtmos + vand.
15 en flaske
15.30-16.30 eftermiddagslur
16.45-17 aftensmad, grøntsagsmos + vand (evt. frugtmos som dessert) Beder selvom lidt flaske kort tid efter han har spist.
18.15-18.30 en godnat flaske og kommer derefter i seng (vi kan på ingen måde holde ham mere vågen, han bliver virkelig ked af det, og vil bare gerne sove)
22-23 vælling til natten
Og det er så her uroen begynder. Ofte vågner han kl 2 og så en 2-3 gange her fra. Kan de fleste gange give ham sutten og putte ham igen, eller en tår vand. Nogle gang stikker han bare i et skrål og vil have en flaske, hvorefter der så er ro. Mens andre gange kan han sove non stop til kl 5. Der får han en flaske og sover så videre til kl 6.30-7 (meget forskelligt).
Mit spørgsmål er så, om jeg hellere skulle give ham vælling som godnat flaske kl 18.15-18.30?? Eller som jeg gør nu kl 22-23??
Mange hilsner
Kristine