Svar: Vælling aften eller sen aften?
3. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Hej Kristine
Tak for dit brev og velkommen til :)
Det lyder som om at det går stille og roligt hos jer ...
Vælling behøver din dreng i princippet ikke at få, det kan godt være at en almindelig flaske modermælkserstatning vil hjælpe ham ligeså godt ...
Nogle børn reagerer nemlig med lidt ekstra maveuro, når de har drukket en hel flaske vælling og måske er det, hvad du oplever. Du kan naturligvis godt forsøge at give ham vællingen som godnatflaske kl. 18.30 i stedet for sen aften, for at se om det vil kunne give mere rolige nætter. Det vil i hvert fald give dig en idé om, hvorvidt det er vællingen som giver ham uro og gør at han sover som han gør.
Der er altså ingen faste regler omkring vælling, han kan ligeså godt få den inden sengetid som sen aften - eller han kan få helt almindelig modermælkserstatning, som han måske vil sove mere roligt på :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Rigtig god weekend :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske