Brev:
Sove - 0 mdr.
3. maj 2010
Alder:
0 mdr.
Sove - 0 mdr.
Hej Helen,
Mange tak for dit svar, det var stor hjaelp, isaer at jeg blev bekraeftet i at, jeg virkelig brugte meget tid paa amning pga at jeg nok ikke havde saa meget maelk paa lager som jeg maaske gik og troede. Vi er faktisk begyndt at give noget flaske, fordi det simpelthen er for haardt for mig at amme hver anden time.. Det er lidt et egoistisk valg, men det virker til at funger ret godt, baade for os og for Josefine. hun er meget tilpas, saa jeg syntes det er ok.
Men nu er jeg jo paa banen med et nyt spoergsmaal.. Jeg er jo klog af skade, da vores foerste barn ikke liiige var saa godt til den med at sove. Det er helt anderledes med Josefine hun er skal god til det, men mest om dagen.
I dag har hun sovet rigtig fint, ikke rigtig nogen bestemt rytme endnu, det gaar saadan lidt op og ned med hvor laenge hun er vaagen imellem hendes lure. Men om natten naar hun vaagner og faar mad, boevser og toer ble, falder hun helt til ro hos mig, for det meste paa min brystkasse. Jeg sidder lidt med hende og vil laegge hende tilbage i vuggen, men det gaar som regel ikke.. I nat kaempede jeg med hende i 2 timer foer hun faldt i soevn. Saa begynder hun at skrige/graede, jeg venter lidt, tager hende op, faar hende til at falde til ro igen, enter ved at gaa lidt med hende paa armen, laegge hende paa brystet, hvis alt andet fejler tilbyder jeg hende noget maelk..
Jeg ved godt at man skal goere det samme igen og igen, baade nat og dag, og at jeg lidt dummer mig ved at goer forskellige ting. Nu har jeg lige laest lidt i forsk boeger, for at friske hukommelsen op, og der staar jeg det samme, samme rutine igen og igen, men man maa under ingen omstaendigheder: vugge, gaa rundt med barnet, laegge barnet paa brystet og saa vidre.. Alle de ting som jeg saa goer... Ok hvad maa man saa, spoerger jeg???
Men kan jo ikke bare kyle barnet ned i vuggen lige saa snart der er givet mad og boevset, eller hvad??? Det lyder som helt utopisk for mig...
Jeg vil virkelig gerne goer det saa nemt for mig selv som muligt, og jeg tror ogsaa at dit raad til mig vil vaere at jeg maa finde en maade som funger for os os saa holde mig til den. Men det er virkelig svaert, jeg syntes jo at det virker om dagen, men om natten er det straks vaerre.. Og det fatter jeg bare ikke hvorfor.
Jeg har faktisk bestilt din bog, og haaber snart at den kommer herud til mig:-) Glaeder mig til at laese den ang rutiner.
Men det her spoergsmaal er nok mere et spoergsmaal om at faa et raad til putteritualer/maader??
Ville det vaere rigtigt at faa hende spist og boevset af, skifte ble hvis det er noedvendigt, og derefter faa lidt ro paa hende og putte hende i vuggen, saa begynder hun at graede, og derefter tager jeg hende op, troester hende og saa ned igen. Og saa om og om igen???
Jeg haaber at du kan finde hoved og hale i mit spoergsmaal :-) Jeg vil se frem til lidt vejledning:-)
Med venlig hilsen
Lotte.