Brev:
Manglende sexlyst
24. juni 2004
Alder:
6 mdr.
Manglende sexlyst
For 6 mdr siden fødte jeg en dejlig søn! Ved fødslen blev jeg klippet i mellemkødet og derefter syet. Mit problem er at jeg ikke har lyst til sex med min mand - eller andre for den sags skyld! De sidste 2-3 år har jeg ikke været intresseret i sex, men jeg savner alligevel at være sammen med min mand på den måde utrolig meget.
Vi har prøvet 3-4 gange efter fødslen men det gør ondt, når han trænger ind i mig. Jeg er blevet undersøgt af min læge som gav mig noget homon creme jeg skal smørre mig med 2 gange om ugen, da der er dannet arvæv ved syningen. Jeg synes ikke at det har hjulpet.
Jeg er bange for om jeg er kommet ind i en ond cirkel, hvor jeg bilder mig selv ind at jeg IKKE har lyst til sex og er bange for at det gør ondt. Skal jeg bare gøre det alligevel?
Min mand er meget tålmodig, han kærtegner mig hver dag og siger at han har lyst til mig, men det er somom at jeg går i baglås og bliver stiv/bange.
Håber at du har et godt råd, da jeg er træt af at vente på at lysten kommer af sig selv.
Venligst Hanne