Svar: Manglende sexlyst
24. juni 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Hanne
Der sker store hormonelle forandringer i forbindelse med en graviditet og en fødsel og hvor nogen oplever stigende sex-lyst, oplever andre at lysten forsvinder.
Nogle kvinder bliver så opslugt af deres lille barn og nusser og pusser med den lille så meget, at de føler de får kærtegn nok derigennem og dermed sættes manden ud på sidelinien. Jeg tror dog det er vigtigt fortsat at have den tætte voksen kontakt og nærhed og jeg fornemmer også at du er ked af, at situationen er som den er hos jer.
Det er rigtig godt at du har så forstående en mand, som virkelig holder af dig. Jeg synes ikke at du skal have samleje med din mand, når det gør ondt, men så må I finde alternative måder at være sammen på, hvor han ikke behøver trænge op i dig, før du føler dig klar.
Jeg vil derudover råde jer til at tage kontakt med en sexolog, som kan hjælpe jer meget bedre videre end jeg. Jeg ved jo trods alt mest om børn:o)
Jeg ønsker jer fortsat held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske