Brev:
Rytme, hvordan ser det ud nu?
5. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Rytme, hvordan ser det ud nu?
Kære Helen.
Jeg har en datter der lige fylder 6 måneder om 2 dage... og har efterhånden brug for lidt rytme i forhold til søvn og mad.
Hvordan kunne det se ud? Indtil videre har der ikke været så meget struktur, men kunne især tænke mig, at hun kunne puttes i egen seng om aftenen og gerne kl. 20.00. Er det realistisk.
Jeg ammer og hun er begyndt at få lidt grød 2 gange om dagen. Hun sover inde i soveværelset og det skal hun fortsætte med pga pladsmangel. Hendes seng står ved side af os, men hun havner hurtigt i sengen hos mig. Og vil også rigtig gerne amme i løbet af natten. Hun bruger desværre ikke sut.
Med hensyn til storesøsteren, så har hun meget svært ved at falde i søvn (eller vil ikke) - Hun bliver puttet mellem 19.20 og 20.00, men kravler gerne ud af sengen mange gange eller ligger bare og roder rundt i sengen.
Hun er 2 1/2 om lidt og jeg ved ikke om det er en ide at droppe middagsluren. Har prøvet det i søndags og det havde en virkning om aftenen. Men kan nu også godt li et pusterum midt på dagen.
Herdis