Brev:
Møfler og kravler klynkende rundt i sengen
6. maj 2010
Alder:
15 mdr.
Møfler og kravler klynkende rundt i sengen
Kære Helen
Jeg er mor til en dejlig grinebidder på 15 mdr, der hedder Sander. Han har siden fødslen været afhængig af forskellig stimuli for at falde i søvn (bryst, barnevogn og derefter sutteflaske).
Ved 9 mdr alderen stoppede jeg med at amme ham om natten og han lærte at sove selv i sin egen seng i en kort periode, indtil han fik mellemørebetændelse og astmatisk bronkitis. Vi har haft en sygeperiode på ca ½ år og min søn er for ca 14 dage siden stoppet med den sidste penicilinkur. Han får stadig medicin for sin astmatiske bronkitis, og hosten lader ikke til at genere ham længere om natten. Alt i alt tyder det nu på at vi alle er ved at være raske.
Imens han har været syg, har vi givet ham flaske, for at sikre os at han fik den rette mængde væske, men det har resulteret i den vane, at han vågner op og skal have en tår flske før han sover videre. Samtidig har han også fået lov til at komme over i vores seng i løbet af natten og det har været hyggeligt og fungeret godt i en periode fordi han har faldet til ro og sovet trygt dér.
Indenfor de sidste par uger er han begyndt at være meget urolig om natten og møfler og kravler klynkende rundt i sengen, hvilket resulterer i at min mand og jeg får meget lidt søvn. Han begynder gerne at på sit møflen omkring midnat og er aktiv ca hver time indtil han vågner ved 7-tiden. Meget af vores nat går med at trække Sander ned ved siden af os og holde om ham for at han falde til ro. Han virker træt ved morgenmaden hvor hans appetit også er mindsket her på det sidste.
Min mand og jeg er meget klar til at lære Sander at få bedre søvnvaner og vil gerne have at det sker i trygge og kærlige rammer.
Kan du hjælpe os med hvordan vi gør det bedst?
De venligste hilsner
Anna