Brev:
Flaske i det rum, hvor barnet skal sove?
6. maj 2010
Alder:
7 mdr.
Flaske i det rum, hvor barnet skal sove?
Kære Helen.
Så pressede endnu et spørgsmål sig på - måske du kan mærke jeg står uden SP.
Nå men, det er lidt i tråd med tidl. spørgsmål. Vi har siden Filippa var 6 mdr. gammel givet hende en flaske inden hun skal sove (hun er ellers brystbarn), det får hende ikke rigtig til at slappe af som brystet gør, så når hun bøvses vågner hun ligesom lidt op igen og vil så absolut ik ned i tremmesengen. Hun bliver ulykkelig, og tager jeg hende op klemmer hun sig ind til mig og sutter på min hals. Hun græder i små 10 min før hun overgiver sig til søvnen i sin seng.
Hun har ingen problemer med at blive lagt til at sove om dagen i barnevognen, men om aftenen vil hun ikke rigtig give slip, selvom jeg synger samme sang som virker om dagen. Vi giver hende flaske for at kunne skiftes til at lægge hende til at sove og at det ikke vil forekomme hende mærkeligt når hun skal passes af andre.
Mit spørgsmål går på, om når det nu alligevel ik giver hende nogen særlig ro at få flaske inden hun puttes, at jeg så skal rykke flasken ind i stuen? Altså at hun får flaske i sofaen, så pusles og "går aftentur" i lejligheden med far så hun kan bøvse af. Jeg tænker at det vil gøre at hun ikke forbinder søvn om aftenen med mad, nu hvor det øjensynligt alligevel ik er beroligende. Og så vil jeg gerne have at hun har en søvnassociation som kan bruges selv efter det er slut med flaske.
Er det mere hensigtsmæssigt at give hende flaske i det rum hvor hun skal sove? Jeg har svært ved at indføre noget der skal give hende ro til at sove når det ikke er bryst. Klude, bamser, sut, spillebamser, godnatsang/historie dur ik.
Ser frem til at høre fra dig.
Kærligst M