Brev:
Mad og gylp
6. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Mad og gylp
Hej Helen
Tak for dit svar sidst og det har hjulpet meget. Vi kører nu i en nogenlunde fast rytme så det er dejligt.
Josefine gylper rigtig meget og har altid gjort. Hun er nu 6 mdr. og tænker om ikke snart det er overstået med det? Hun gylper både efter amning og efter skemåltid. Hun kan gylpe lige efter hun har spist men også lang tid efter og over mange gange. Det lugter rigtig grimt og jeg kan se på det at det har været i maven i et stykke tid.
Tænker at det måske ikke bare er overflod, men er lidt i tvivl om hun ligefrem får for meget mad?
Hun er en stor pige på nu 8,8 kg og 72 cm så hun mangler ikke noget.
Vores dag ser således ud:
5.30 - 6.00 Ammes (kommer over til mor, men sover ikke igen)
7.00 - 7.30 Grød/frugtmos vand af kop
8.30 - 9.00 Ammes og puttes (Sover ca. 2 timer)
12.00 - 12.30 Grød/frugtmos vand af kop
13.00 - 13.30 Ammes og puttes (sover ca. 1,5 time nogen gange kun 30. min)
16.00 - 16.30 Ammes (evt. puttes til powernap, kommer an på hvor længe hun har sovet over middag)
18.00 Grønsagsmos og vand af kop
19.30 - 20.00 Ammes og puttes til natten
Det skal lige siges at hun elsker sin mad, hun åbner munden som en lille fugleunge og det kan ikke gå stærkt nok.
Hun får ca. 2 spiseskeer fulde ved hvert grød måltid og lidt mere grøntsagmos.
Jeg synes også hun stadig tager godt fra ved brystet og spiser meget der. Ofte må jeg tage hende fra fordi hun næsten sover ved brystet og stadig ligger og spiser og hygger. Bagefter når hun bøvser kommer der en ordentlig skylle med ud. Mange gange når hun står op bøvser hun igen og der kommer en skylle mere.
Alligevel virker hun sulten til måltiderne og søger brystet ved at sutte på min kind.
Jeg ved ikke, men det er snart meget træls med det gylperri.
Det værste er, når vi er nogen steder så siger folk altid. "Nå!! skal hun have mad, hun har da lige gylpet en hel masse"
Derfor bliver jeg i tvivl.
Hjææælp
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Anja
Er det for meget? for lidt? eller meget tilpas?