Brev:
Flasker om natten
7. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Flasker om natten
Kære Helen
Sophus spiser i øjeblikket en del om natten og jeg har svært ved at sige nej til flaskerne, da han dels virkelig er tørstig og dels bliver enorm ked og ikke kan trøstes anderledes.
Han spiser godt i løbet af dagen.
Vågner ca 7.
Øllebrød kl 7.30
Frugt og frugtmos kl 9.30
Lur
middagsmad kl 11.30 Mos af grønsager, fiskefrikadelle, pastaskruer, rugbrødshapsere, ostestang og en form for fisk
flaske inden middagslur ca 150 ml
en lille portion grød, frugt og lidt frugtmos 15.30. Er nød til at give en lille portion for at sikre plads til aftensmaden
17.30 spiser vi aftensmad hvor han får hvad vi får
Flaske til natten ca 200 ml nogen gange 300 ml
22.30 spiser han igen ca 150 ml
I en lang periode har han så fået en flaske igen hen af 4 tiden om morgenen men nu i nat feks har han fået kl 22.00 + 02.00 + 05.00 og har drukket 150 - 200 ml hver gang.
Jeg synes han spiser store portioner mad også. I går aftes fik han alle måltider samt hans yndlingsmad laks med kartofler og grønsager hvor han spiste en stor portion. Jeg tilbyder ham meget vand af kop og han drikker også men det bliver nok ikke til mere end 200 ml over døgnet. Tænker derfor at det er reel tørst fra hans side når han vågner om natten.
Han lider jo af forstoppelse og får et helt brev movicol Junior om dagen i hans natflaske og jeg er derfor meget opmærksom på at han drikker nok, får varieret kost og får rørt sig.
Han vejer nu ca 11 kg (er endnu ikke skrevet i livets bog) men sidste vejning er ført ind til 10,6 kg. Han bliver 9 mdr den 17/5-10
Spørgsmålet er hvad du tænker om ovenstående? Det skal lige siges at han er ved at få tænder i overmunden og de driller også lidt.
Mange kærlige hilsener fra
Pernille og Sophus