Brev:
Separationsangst og søvn
8. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Separationsangst og søvn
Hej Helen
Det er ved at være et stykke tid siden jeg har skrevet til dig, men nu har jeg på banen igen!
Det går bedre med lillebror. Han er blevet en glad fyr, der smiler meget og græder kun når han er træt eller sulten .. Dejligt :)
Han er rigtigt godt med motorisk. Kravler allerede og kommer rundt over det hele. Han er godt i gang med separationsfasen og nok derfor giver også nogle utrolig urolige nætter. Ca fra kl 23 til vi står op sover han uroligt, vender og drejer sig 1000 gange. Vi har fået tjekket ørene og været hos egen læge og alting er iorden.
Jeg prøver at give ham al den tryghed og fysisk kontakt jeg overhoved kan. Når han bliver puttet til natten har han sin sut, bamse og jeg ligger min hånd på hans brystkasse og hurtigt falder han i søvn, hvor jeg lister mig ud. Omkring kl 23 vågner han og søger mig. Jeg står ved tremmesengen og har min hånd på ham igen, aer ham, ssh-lyde osv. Han halvsover, ligeså snart jeg forlader værelset græder han, nærmest skriger fordi han er bange, tror jeg. Så starter det forfra og nogle gange falder han i søvn andre gange tage det 2 timer. Og sådan forsætter det indtil vi står op. Begge to rigtig trætte :)
Far vil gerne hjælpe, men lillebror vil kun have mig. Forleden nat græd han fra kl. 00-02, fordi far havde ham og jeg havde virkelig brug for noget søvn. Bagefter tog jeg over og kortefter faldt han udmattet i søvn.
Han får godnatgrød inden sengetid og får tilbudt en flaske ved ca. 05-tiden. Jeg har ikke på fornemmelsen at det er fordi han er sulten at han er urolig. Han nærmest sover men registrerer den mindste lyd omkring ham og tit åbner han øjne for at se om jeg er der. Jeg har prøvet at sove i samme seng, ligge på en madras ved siden af tremmesengen men intet hjælper. Dette har nu varet i en måned og det er ved at være rigtigt hårdt :)
Han sover fint i barnevognen om dagen udenfor, han skal trilles lidt for ligesom at falde til ro. Han sover om dagen ca. 3-4 timer fordelt på 2 enkelte gang 3 lure.
Glæder mig til at høre fra dig. Jeg har bestilt din bog, og håber at den kan give os nattesøvn tilbage.
Lige en sidste spørgsmål. Hvor længe varer sådan en fase ca. Han er begyndt også at rejser sig op halvvejs, så der sker rigtigt meget med ham :)
Go weekend!
Hilsen en træt mor