Svar: Vil ikke sove om dagen - 8 mdr.
25. juni 2004
Alder:
8 mdr.
Umiddelbart lyder det som om din datter får den mængde mad hun behøver i forhold til sin alder, og derfor ikke er vågen på grund af sult.
Jeg tænker derfor at det handler om hendes aktivitet i løbet af dagen. Du skriver ikke hvormeget hun bevæger sig rundt. Jeg tror det ville være en god idé at du begyndte at tage hende med i svømmehallen, hvor hun kunne bruge sig selv fysisk. Derudover skal du lave bevægelege med hende i løbet af dagen og sørge for at hun får masser at frisk luft og sanseindtryk.
Jo mere hun bruger sin esanser, jo mere træt bliver hun også, så tur udenfor dagligt er en god idé. Det kan være en tur i barnevognen, hvor hun jo er stor nok til at kunne sidde op og følge med. Hvis hun vil ligge ned, så lad hende det og måske hun falder i søvn, eller så lad hende sidde og suge indtryk til sig.
Lad hende være på græsset og fornemme det, lad hende lege med vand, lugte til blomster osv.
Prøv at tænke på om hun 'de heldige dage' hvor hun sover et par timer, måske har fået andre impulser end hun plejer, og prøv at gentage noget af dette og se om hun så bedre kan sove.
Håber det vil hjælpe.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske