Brev:
Kræsenhed - 2 år
9. maj 2010
Alder:
2 år
Kræsenhed - 2 år
Hej Helen.
Jeg er ved at være lidt bekymret for min søn på to år. Han bliver mere og mere kræsen. Vi spiser sundt og varieret, og han har altid fået den samme mad som os. Jeg ligger forskellig mad op på hans tallerken, også den mad han ikke kan lide, men han spiser altid udenom den, og vi har gjort alt "efter bogen" for at undgå dårlige madvaner. Han får ikke anden mad hvis han ikke vil spise den der ligger på hans tallerken.
Det kan pt. gider spise er: Brød, grov pasta, grov ris (evt. blandet sammen med hakkede tomater, men da spiser han udenom tomatstykkerne), kartofler, peberfrugt, agurk, pølse, smør, riskix og rosiner. Nogle dage kan jeg lokke ham til at spise lidt frugt eller fiskefrikadeller. En sjælden gang kan han også smage på andre ting.
Findes der noget vitamintilskud han kan få der ikke er i pilleform?