Brev:
Rugbrødshelvede
25. juni 2004
Alder:
9 mdr.
Rugbrødshelvede
Hej
Jeg skriver fordi, min helt fantastiske søn på lidt over 9 måneder, slet ikke vil spise rugbrødshapsere. Jeg ved ikke, om det er et problem eller det bare er mig. Han spiser ellers rigtigt fint - en stor potion grød til morgen og et stor potion af hvad vi nu spiser til aften med kaffelmos. Han vil bare ikke spise rugbrød eller bondebrød.
Jeg synes det er vigtigt at lære at spise rugbrød - men jeg ved ikke helt om det kommer af sig selv eller han skal tvinges til at lære det - han bliver meget gal hvis jeg prøver at putte rugbrødsmaden i munden på ham, så tit har vi en kedlig stemning ved frokostbordet.
Jeg kan også mærke, at han er blevet meget mere skæptisk overfor nyt mad efter det her rugbrødshelvede... Øv!
Af pålæg har jeg tilbudt ham næsten alt hvad han kan li', men det hjælper ikke rigtigt - han piller bare bananen el. avokadoen af inden han putter hapseren i munden.
Hvad kan jeg ellers lave til frokost - har du nogle ideer?
Eller skal jeg fortsætte kampen? Hvad hvis han kun vil have banan-madder, er det en dårlig vane eller er det ok?
Jeg synes selv vi spiser sundt og fornuftigt og jeg vil meget gerne lære min søn det samme, men ligenu synes jeg det er svært...
På forhånd tak og hvor er jeg glad for at denne fantastiske web-side findes.
Mor - Pia