Svar: Rugbrødshelvede
25. juni 2004
Alder:
9 mdr.
Kære Mor - Pia
Hvor er det synd at I bor i Danmark, som jo stort set er det enenste sted i verden, man går op i at børn spiser rugbrød:o)
Tag du det bare helt roligt. Din søn kan sagtens få fibre på anden måde og rugbrød er altså ikke et must.
Spiser han øllebrød, så giv ham det. Hvis han kan lide yoghurt/A38 så giv ham det og med lidt rugbrødsdrys eller måske lidt mysli på.
Giv ham brød af den lysere type, så han vænner sig til at spise hapsere og så glem det rugbrød. I skal i hvert fald ikke kæmpe om det. Det er enormt vigtigt at din søn oplever det at spise som noget rart. Imens han endnu er så lille har han en naturlig lyst til at prøve nye ting, når han bliver et år, så vokser han ikke så meget mere og appetitten er mindre. Det er derfor vigtigt at danne grundlaget for en god spisesituation nu og det opnår man ikke ved at kæmpe om rugbrødet.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske