Brev:
Søvnløse nætter - 9 mdr.
10. maj 2010
Alder:
9 mdr.
Søvnløse nætter - 9 mdr.
Hej Helen
Vores dreng er 9 måneder nu og trives rigtig godt. Han er for det meste i godt humør om dagen, men om natten er han stadig væk ret urolig. Det har været sådan siden ca. 10 uger og vi trænger til at sove.
Han vågner 3 til 6 gange om natten, hvor vi tilbyder ham vand og lægger ham til at sove igen. Men så begynder han at græde rigtig meget og trækker sig op at tremmerne til han står. Tager vi ham op, er han nogle gange rolig igen. Men så snart vi lægger ham igen gentages proceduren. Det, der faktisk virker bedst er at forlade værelset og lade ham græde i ca. 2 minutter. Så lægger han sig tit selv til at sove igen.
Der skete også rigtig meget på det sidste:
Han begyndte at kravle (men allerede for 6 uger siden), jeg arbejder igen (startede for 3 uger siden) og vi stoppede med amning om natten i sidste uge (fordi han ikke ville have brystet – jeg ammer kun kl. 19:30 nu). Kan man sige hvor længe det tager, til han skulle have vænnet sig til alle disse ting?
Hvilke forventninger er egentlig realistiske? Skulle han kunne sove igennem fra kl. 20:00 til kl.6:30 om morgenen? Hvornår kan man regne med det?
Mange hilsner