Brev:
Av den mave!
11. maj 2010
Alder:
4 mdr.
Av den mave!
Hej Helen.
Har før skrevet til dig fordi min dreng er meget utålmodig / hidsig og har mange problemer med hans mave. Du skrev at jeg skulle tjekke ham for smerter i kroppen, i det han skriger hver gang jeg lægger ham. Der er altså ingen ting galt med min baby dreng. Men han skriger stadig. Han bliver hurtigt sur hvis han skal underholde sig selv lidt imens jeg vasker flasker, tøj eller hvad ved jeg...
Men til noget andet.
Han har alle dage haft problemer med hans lille mave. Lige fra dag 1 har han haft luft i maven. han ville ikke amme, så det blev mme og det gav hård mave. har givet grøn alomin og lactulose men det gav kun mere luft, har også brugt mylicon, men det gav ingen virkning. ;( (husker at bøvse af hver gang)
Det har tit været så slem at han ikke ville spise fordi det gjorde ondt.
Vi håbede på at det ville blive bedre og anderledes når han begyndte og få mere fast føde. men ak nej... nu har han fået hård mave og det gør ondt på ham når han skal af med det.
har prøvet alt hvad der findes af hjælpemidler nu.
Han er en sulten dreng og vækker mig to gange om natten for at få mad, så jeg syns han virker mere end parat til at få skemad.
I mine tidligere breve har jeg skrevet at jeg jo går hen og bliver mere eller mindre bims af han skrigerri. Har prøvet at gøre alt for at hjælpe ham, da det jo gør lige så ondt på mig at se ham sådan.
Har du et eller andet fif til hvordan jeg får stabiliseret hans mave? eller råd til hvad jeg kan gøre. har prøvet med sveskejuice og mos. men så skal han jo faktisk kun have det for at det virker...
Han lider virkelig under det her og alle de råd jeg får har jeg faktisk prøvet, og min læge og sundhedsplejerske siger det samme.
Han fejler intet, kun luft i maven og hård mave. Men det er ikk til at slippe af med.
Hilsen Trine