Brev:
Hvad er godt som fingermad/frugtbåde og hvornår begynde med rugbrød?
11. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Hej Helen.
Vi plejer ofte at give Noah nogle ting han kan pille ved/smage på når vi spiser. Vi ligger dem foran ham og så smager han som han har lyst. Men jeg er i tvivl om hvad der er godt at give ham.. Han har fx fået agurk, peberfrugt, riskiks og æblebåd men jeg er hele tiden enormt bange for han skal få bidt et stykke af og få det galt i halsen og i værste fald blive kvalt. Er der noget der er bedre end andet at servere når man serverer smagsprøver?
Og hvornår kan man gå igang med rugbrød? Jeg hører at nogle siger 6 måneder og andre siger 8-9 måneder? Vores søn er meget glad for fast føde og vi vil gerne variere lidt når det er muligt så han ikke bare får grød og kartoffelmos.
Hilsen
Noahs forældre