Svar: 5 mdr´s dreng skriger
25. juni 2004
Alder:
5 mdr.
Hej
Din dreng øver sig i lydstyrke og det er helt normalt for hans alder. Nogle gange kan børn skrige så højt at de selv bliver helt forskrækkede over det.
Til en vis grad skal han naturligvis have lov til at udvikle sin stemme, men tænk over hvordan I reagerer på det. Hvis I synes det er sjovt og griner, så vil han jo blive ved igen og igen for at få denne reaktion fra jer. Prøv derfor at imødekomme ham 'sikke højt du kan sige', men ellers ikke virke voldsomt interesseret.
Prøv også at udnytte hans lyst til lyde, ved at få ham til at sige andre lyde, som I bedre kan klare.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske