Brev:
Morgenmad og frugt
17. maj 2010
Alder:
23 mdr.
Morgenmad og frugt
Hej Helen
Alma er nu snart 23 måneder og har stor appetit på livet.
Hun er en aktiv pige, som sjældent sidder stille, og vi spiser generelt en meget sund kost herhjemme med mange grøntsager, groft osv.
Jeg har i noget tid undret mig over, hvorfor hun er sådan lidt buttet i det. Det har hun altid været, og til en vis grad er hun ikke bygget som en lille spinkel pige. Men jeg undrede mig, fordi vi som sagt spiser sundt, hun får ikke slik osv. og rører sig hele dagen. Samtidig spiser hun næsten ikke noget til frokost og aftensmad, kun engang imellem tager en vis herre lige ved hende, og så ryger det hele ned. Rugbrød gider hun ikke rigtigt, men hun spiser pålægget og det grønne tilbehør :o).
Det gik så op for mig, at de taler meget om, at Alma spiser meget frugt i vuggestuen, og det første, jeg gør, når hun kommer hjem om eftermiddagen, er at stikke hende et æble eller et andet stykke frugt. Hun elsker frugt og kan bare blive ved og ved. Det går jo nok ikke, og det kan måske være forklaringen på, at hun ikke er så sulten til måltiderne, og så indeholder det jo en del energi.
Samtidig spiser hun så RIGTIGT meget til morgenmad. Hun spiser mere havregryn end min mand og jeg, ca. 2-3 dl med mælk. Hun elsker det og bliver ved med at bede om mere. Skal vi begrænse det? Er det for meget, og går ud over resten af dagens måltider? Vi har aldrig praktiseret godnatgrøden, burde vi måske det?
Har du nogle tanker?
Mange hilsner
Almas mor