Brev:
Køjeseng, hvornår?
17. maj 2010
Alder:
3 år, 5 mdr.
Køjeseng, hvornår?
Kære Helen
Tak for alle dine gode svar. De er en utrolig god hjælp når man står midt i det hele og ikke altid kan se hoved og hale i tingene ;o)
Nu har vi lige et enkeltspørgsmål vedr. køjesenge til børn. Storebror har fået en ny seng, da han er ved at være for lille til den gamle, og da lillebror også på et tidspunkt skal bruge den.
Det er sådan en IKEA-køjeseng, der kan vendes, så den i første omgang er i almindeligt niveau og senere kan den bruges som køje med hyggeplads nedenunder... den er ikke så høj igen (lige over en meter) og med en 20-30 cm høj fast kant. Der står på indlægssedlen at man ikke bør bruge sengen i højden før barnet er 6 år og storebror er kun 3½ år. Men han er en god klatrer og har jo set sengen i IKEA og tigger og beder os om at få den høje seng.
Det skal han også på et tidspunkt, men vi vil jo ikke have at der sker noget (der vil jo altid være en risiko, selv med store børn, men vi synes måske at 6 år er meget gammelt!). Han sover roligt, men kommer ofte ind til os om natten/ ud på morgenen, så vi er ikke helt sikre på at han er vågen nok til at kalde i starten hvis han er for søvnig til selv at komme ned.
Hvad vil du vurdere?
Mange hilsner Dorte