Brev:
Vågner mange gange om natten - 8 mdr.
17. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Vågner mange gange om natten - 8 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en stor dreng på 8 mdr. (79 cm og 12 kg).
Han er en glad dreng, og vi har ikke de store problemer med ham om dagen. Han spiser og drikker godt til alle måltider. Men vores nætter er et sandt mareridt. Han vågner hele tiden. Nogen gange vågner han hver ½ time. Hvis vi er heldige sover han 3 timer af gangen. Han sover på eget værelse og falder i søvn med det samme han bliver lagt i seng.
Hans dag ser ca. sådan her ud:
Kl. 5.00 200 ml MME og sover videre hos mig.
Kl. 7.00/7.30 står vi op.
Kl. 7.30/8.00 spiser han havregrød og drikker vand af kop.
Kl. 9.30/10.00 kommer han ud og sove, og sover 1-1½ time.
Kl. 11.30/12.00 får han rugbrød med smørbart pålæg og agurke- eller gulerodsstænger og vand af kop.
Kl. 13.30/14.00 kommer han igen ud og sove og sover her 1½-2½ time.
Kl. 15.30/16.00 får han frugtmos eller frisk frugt og vand af kop.
Kl. 18.00 får han aftensmad. Her spiser han det samme som os og drikker vand af kop.
Kl. 20.00/20.15 får han 200 ml vælling, får sin sut og sin bamse, bliver lagt i sin seng og falder i søvn.
Kl. 23.30/24.00 får han 200 ml MME.
Fra han falder i søvn ca. kl. 20.30 til kl. 5.00 vågner han rigtig mange gange. Jeg går ind til ham og nogen gange er det nok at hjælpe ham med at finde sutten. Andre gange vil han overhovedet ikke sove igen og græder rigtig meget. Nogen gange har han sutten i munden så det kan ikke være fordi han har tabt den at han vågner. Jeg ved efterhånden ikke hvad jeg skal gøre. Har forsøgt alt.
Håber du har nogle gode råd til hvordan vi får ham til at sove de 6-7 timer i træk som det forventes med den alder han har.
Kala.