Brev:
Droppe middagslur helt?
18. maj 2010
Alder:
3 år, 2 mdr.
Droppe middagslur helt?
Kære Helen
Emil er nu blevet 3 år for et par måneder siden og han udvikler sig rigtig fint. Han er startet i børnehave for et par uger siden og det går rigtig fint. Indtil nu har han sovet mellem 1,5 og 2 timers middagslur hver dag, men i bh er der ikke mulighed for at blive puttet. Han har mulighed for at tage en lille lur på en madras, mens der bliver læst historie efter frokosten, men hvis han er den eneste, der er faldet i søvn, bliver han vækket efter 3 kvarter. Hvis de er flere, så får de lov til at sove lidt længere. Dette har selvfølgelig gjort, at han er mere træt om aftenen, men han sover først kl. ca. 19.30 og vågner ca. kl. 6 og ofte før. Får han nok søvn?
Og er det ok, at han fortsat sover middagslur i weekenden? Han falder i søvn med det samme og skal vækkes, for ellers sover han gladeligt videre. Kan han godt finde ud af at få en lidt længere lur i weekenden og så ingen eller højst en meget kort i hverdagen?
I øvrigt, så er nætterne stadig noget rod. Inden vi går i seng har han "krævet" os 3-4 gange og det kan være det samme antal opågninger resten af natten, så vi har næsten opgivet tanken om at det bliver bedre, for det ser ikke ud som om, der er noget, der ændrer ved dette....
På forhånd tak!
Mange hilsner fra
Jeanett