Svar: Spisesituation et mareridt
25. juni 2004
Alder:
15 mdr.
Kære BJH
Du gør umiddelbart det helt rigtige nemlig at servere maden for hende og lade hende gå igang stille og roligt, og hvis maden så smides på gulvet, så er hun færdig med at spise.
Det er altid godt at lade en handling følge med ordet nej, så når du har sagt nej og dette ikke virker, så fjerner du tallerkenen.
Du ksriver selv at det så virker ved næste måltid, men når hun så glemmer det igen, så må du gentage processen.
Jeg ved godt at din bekymring går på at hun jo skal have et eller andet at spise, men jeg tror hurtigt hun vil fornemme hvad det drjer sig om, og hvis hun virkelig var sulten, så spiste hun sikkert også:o)
At opdrage børn er bestemt ikke nemt, men du er på rette vej:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske