Brev:
Når han ikke vil spise
20. maj 2010
Alder:
9 mdr.
Når han ikke vil spise
Hej Helen
Tak for dine tidligere svar:)... nu er jeg her igen med et spørgsmål vedr. mad.
Vores dreng på knap 9 mdr. har indtil nu spist ALT der er blevet serveret for ham. Jeg gør meget ud af at lave en varieret kost til ham, tror vi har været stort set alle grønsager, frugter og kødtyper igennem som han må få;)
MEN nu er han begyndt at nægte at spise om aftenen (og kun om aftenen). Han smager lige én enkelt gang og så bliver han ellers mere og mere vred jo mere vi forsøger. Vi har forsøgt at tage han lidt væk fra maden for at få ham på andre tanker og i godt humør igen, men der hjælper ikke.
Vi har så efter en halv times tid lavet noget speltgrød (ja kedelig livret.. smil) og han spiser så en stor portion....
Hvad gør jeg? jeg har holdningen at vi bestemmer hvad han spiser og han bestemmer hvor meget, men han bliver mere og mere sulten/sur og jeg synes heller ikke han skal i seng på "tom" mave??
Madplan/rutiner for dagen:
5.00/6.00 ammes, han kommer ind i vores seng men falder ikke i søvn
7.30 Havregrød med forskellig frugt, vand af kop
9.00: lidt brød, frugt, vand af kop og bliver lagt til 1. lur
11.30 rugbrød/kartoffel, ris, pasta/kød/grønsager eller grød, mælk af kop
14.30 Bliver lagt til 2. lur (hvis han ikke har spist så maget til frokost tilbydes han lidt tykmælk e.l.)
15.30 Bliver tilbudt lidt let (feks. most advokado med lidt mælk)
18.00 kartoffel, ris, pasta/kød/grønsager, vand af kop - eller nu speltgrød!!
19.30 ammes og godnat
- vi er meget aktive med ham og han har til alle måltider en god appetit...
Hilsen Mette