Brev:
Mme og mætningsgrad
20. maj 2010
Alder:
2 mdr.
Mme og mætningsgrad
Hej Helen.
Jeg har lige et spørgsmål vedrørende MME. Lukas er nu blevet 10 uger og vejede ved sidste sundhedsplejerske besøg for 14 dage siden 6,4 kg og var 64 cm.
Han får lige nu HA Nan 1, den har været rigtig god for hans mave, og det har fungeret fint, men jeg synes bare ikke at han er mæt ret længe ad gangen, jeg undgår at slatspise med ham og trækker ham så længe jeg kan, men det er ikke mere end maks 3 timer og ofte kun 2-2,5 time, så jeg tænker den ikke mætter ham så godt, ved du om der er en erstatning der mætter mere, eller betyder det ikke noget?
Han sluger sin flaske enormt hurtigt og gylper efterfølgende en del, jeg prøver at holde lidt pauser med ham, men han bliver ofte sur hvis jeg tager flasken fra ham:-)
Han sover maks 2 timer ad gangen om dagen, til natten, i hvertfald første gang han ligger sig til ro sover han lidt længere 4-5 timer som oftest og derefter ca 2-3 timer til vi står op.
I 4 måneders alderen må han vel begynde at få lidt mere mættende kost, og så sover han sikkert længere forestiller jeg mig, har du nogle gode råd til hvad jeg kan gøre indtil da, eller skal jeg bare fortsætte som nu?
Jeg har forresten været rigtig glad for din bog om søvn, og Lukas er ret nem at få til at sove, hvis han bliver fanget på det rigtige tidspunkt. Det er i øvrigt utroligt hvor effektiv hans putteklud ko er, øjnene ruller i hovedet på ham når den kommer ned til ansigtet:-)
Han er blevet en nem og glad lille fyr:-)