Brev:
Sove ude uden hue?
21. maj 2010
Alder:
10 mdr.
Sove ude uden hue?
Kære Helen
Mit spørgsmål drejer sig denne gang om, hvor gammel et barn bør være, inden det kan sove ude i barnevognen uden hue? Min søn er 10 måneder gammel og bliver let for varm, hvilket jo ødelægger de gode middagslure.
Problemstillingen er særlig aktuel i disse dage (pinsen), hvor temperaturen er høj - også inde i vognen - så jeg vil gerne lade ham undvære huen, men omvendt vil jeg ikke risikere at give ham en omgang ørepine.
Det samme gælder, når vi er ude i haven eller i dagpleje - hvornår kan børn undvære huen (erstattet af en bøllehat med skygge), når de skal lege ude?
Med venlig hilsen
Marlene